Orange Zone Blog

Vežbanjem do podmlađivanja i dugovečnosti

Za dugovečnost vežbanje je važnije od težine, zaključak je dugodišnje studije naučnika sa Kembridža. Najveći rizik od prerane smrti imaju neaktivne osobe, bez obzira na težinu, tvrde istraživači.

Rizik od nedostatka fizičke aktivnosti 
Šta je veće zlo – gojaznost ili fizička neaktivnost? Odgovor zavisi od toga da li je pitanje upućeno osobi koja pati od viška kilograma ili nekome ko se ujutru odveze do posla, radno vreme provede sledeći, a uveče se odmara gledajući televiziju iz fotelje. Najgore je kada su ova dva stanja udružena. Nauka, ipak, pokazuje da u poređenju sa gojaznošću, fizička neaktivnost dvostruko povećava rizik od prerane smrti. To je zaključak dvanaestogodišnje studije istraživača sa univerziteta Kembridž, sprovedene u 10 evropskih zemalja.

Odvojite 20 minuta dnevno za vežbanje

Samo 20 minuta vežbanja dnevno bilo bi od velike koristi za zdravlje svake žene i smanjilo bi rizik od prerane smrti za 16-20%, kako tvrde naučnici.
Višak kilograma i odsustvo rekreacije obično idu zajedno, ali čak i žene normalne težine izložene su većim zdravstvenim rizicima ukoliko ne vežbaju. Takođe, punije žene koje se bave fizičkim aktivnostima boljeg su zdravlja od onih punijih koje ne vežbaju.

Najmanje 20 minuta fizičke aktivnosti jeste nešto što bi svaka žena, bilo kog uzrasta, mogla da uradi za svoje zdravlje, jer fizička neaktivnost vodi ka kardiovaskularnim tegobama, dijabetesu i mnogim drugim bolestima. .